Tarieven

Ik heb er bewust voor gekozen om met een all-in tarief te werken. Met uurtarieven weet je als klant minder goed waar je aan toe bent omdat het bedrag dat je per maand gaat betalen steeds verschillend is.

Ik streef er naar om het aantal handmatige boekingen zo laag mogelijk te houden door mij vooral te richten op automatisering. Dankzij deze automatisering kan ik werken met vaste tarieven.

Onderstaand zie je een overzicht van mijn diensten en tarieven:

MIJN DIENSTEN ZZP/STARTERS MKB/WEBWINKELS AANBOD OP MAAT
Intake gesprek
Opzetten en inrichten online administratie
Aangiftes omzetbelasting (BTW)
Aangifte inkomstenbelasting (IB)
Aangifte vennootschapsbelasting (VPB)
Fiscale jaarrekening
Onbeperkt geautomatiseerde boekingen / transacties
Altijd bereikbaar voor antwoorden op vragen
Maximaal aantal handmatige boekingen per maand 25  50 Onbeperkt
Vast bedrag per maand (excl. BTW) 75 149 Offerte op maat
Schrijven ondernemersplan incl. financieel plan 350 350 350
Salarisadministratie Op aanvraag  Op aanvraag Op aanvraag
Debiteurenbeheer Op aanvraag  Op aanvraag Op aanvraag
Hypotheekadvies en verzekeringen Op aanvraag  Op aanvraag Op aanvraag

Hoe ga ik te werk? (praktijkvoorbeeld)

Vb.: een ondernemer die als ZZP-er werkt, heeft twee verkoopfacturen per maand. Daarnaast heeft hij een zakelijke bankrekening met 25 af- en bijschrijvingen per maand. Zijn inkoopfacturen en andere bonnetjes voor uitgaven (zakenlunches, website, telefonie etc.) zijn er zo’n 15 per maand.

Onze aanpak:

  • Ik koppel de bankrekening aan mijn administratiepakket
  • De verkoopfacturen voer ik handmatig in; dus 2 boekingen
  • Ik koppel de binnengekomen betalingen automatisch aan de openstaande facturen
  • De overige bonnetjes en facturen boek ik handmatig in, dus 15 boekingen

In totaal komt deze ondernemer op ongeveer 17 boekingen per maand en dat is onder de grens van 25, dus inbegrepen in de 75 euro per maand.

Waarom is dit zo voordelig?

Een gemiddelde (traditionele) boekhouder die veel handmatig doet, zal met de bovenstaande situatie minstens een halve dag per maand bezig zijn. Tegen een gemiddeld tarief van € 50,- per uur kost dat € 200,- per maand. Dit is vaak nog exclusief het opmaken van de Jaarrekening en de aangiftes BTW, IB en/of VPB.

Uitleg over handmatige boekingen

Zoals aangegeven richt ik mij op automatisering. Denk hierbij aan importbestanden en koppelingen met banken, betaalproviders, webwinkelsoftware enzovoorts. Buiten de automatisering om kunnen er alsnog “handmatige boekingen” zijn. Voorbeelden van handmatige boekingen zijn bijvoorbeeld:

  • Het inboeken van een losse verkoopfactuur (bij grotere aantallen is dit snel te automatiseren);
  • Het inboeken van een bon van een etentje;
  • Het inboeken van een inkoopfactuur van een leverancier.

Wanneer er meer dan 50 handmatige boekingen per maand nodig zijn dan reken ik daarvoor een extra vergoeding. Dit zal in overleg vooraf worden vastgesteld.

 

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-58062036-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');