Voor Retail & Horeca

Ook voor retail en horeca zijn er veel mogelijkheden om de administratie en boekhouding te automatiseren. Binnen mijn boekhoudpakket zijn er koppelingen mogelijk met kassasystemen, software voor voorraadbeheer en nog veel andere software die gebruikt wordt in de horeca en retail.

Met deze systemen kun je alles wat er in je zaak (offline) gebeurt direct, geautomatiseerd verwerken in je (online) administratie. Denk aan verkopen, voorraadbeheer, betalingen, enzovoorts.

De voordelen van deze administratiesoftware:

  • Werken met een touchscreen kassasysteem (je kunt de software ook op je eigen computer installeren)
  • Verkopen in de winkel of in het restaurant worden direct in de online administratie geboekt
  • Als je een inlog aanvraagt voor de online administratie, kun je altijd zien hoe je er voor staat
  • Het uitdraaien van kas- of weekstaten behoort tot het verleden
  • Betalingen worden automatisch gekoppeld aan de kassaverkopen (geen handwerk)

Hoe werkt deze software?

Hieronder zie je een voorbeeld van een kassasysteem met bijbehorende thermische bonnenprinter. Dit systeem is naadloos te koppelen aan Twinfield. Alle boekingen kunnen automatisch in het boekhoudpakket worden ingelezen.

tonit_horeca_kassa_tonit_pos_kassa bonnenprinter

Je kunt vooraf je productassortiment en bijbehorende prijzen invoeren. Je hoeft juiste knop alleen nog maar aan te klikken en de klant te laten betalen. De verkoop wordt dan geautomatiseerd in je online administratie geboekt.

Ook wordt de omzet meteen op de juiste grootboekrekening geplaatst zodat je een goed overzicht hebt van de verschillende omzetten.

Voor wie is dit systeem geschikt?

Bovenstaand systeem is geschikt voor horecaondernemers die met een fysiek kassasysteem werken, of je nu één of tien kassa’s gebruikt. Het kan worden gebruikt van snackbar tot sterrenrestaurant. Hieronder volgen nog een aantal websites van bedrijven die administratiesoftware aanbieden met een automatische koppeling met Twinfield. Deze aanbieders maken software voor retail, horeca, websites en webwinkels.

www.desyderetail.nl : Een webbased kassa, met directe koppeling met Twinfield. Realtime beschikbaar, minimaal beheer

www.kassatellen.nl : Uw kasboek nu online, ideaal voor ondernemers.

www.srs.nl : Innovatieve winkelautomatisering voor de mode-, schoenen-, sport- en lingeriebranche. Inzicht in voorraadbeheer, orders, verkoop en leveringen ideaal voor een webshop

www.tonit.nl : Ecash horeca afrekensystemen maakt het u graag makkelijk

www.vendit.nl : Vendit, met haar softwaresysteem VMSII, uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende producenten en leveranciers van automatiseringsoplossingen

Wat zijn de kosten?

Het tarief is meestal opgebouwd uit twee onderdelen:

  1. Kosten van de hardware en boekhoudsoftware
  2. Kosten voor het voeren van de online administratie en boekhouding

Kosten software en hardware

Software online boekhouding / administratie voor horeca, retail en winkeliersDe hardware en software lever ik niet zelf maar worden door een extern bedrijf geleverd. Het extern bedrijf zal je begeleiden bij dit traject. Meestal is het een all in tarief voor hardware, software, inrichting en instructie.

Jij gaat als gebruiker een overeenkomst aan met de leverancier van de hardware en administratiesoftware. Dit is voor jou (de ondernemer) ook flexibeler, omdat je dan niet gebonden bent aan mijn administratiekantoor zolang je met dit systeem werkt.

Omdat er veel mogelijkheden zijn qua hardware en software kan ik slechts een indicatie van de kosten geven:

  • Kassasysteem inclusief touchscreen en printer: ongeveer € 2.500,- (betaling in termijnen of leasen mogelijk)
  • Software: ongeveer € 35,- per maand
  • Begeleiding en instructie is bij bovenstaande prijzen inbegrepen

Kosten voor het uitbesteden van de administratie

Nu kom ik in beeld. Zodra ik, samen met jou en de leverancier, de hardware en software opgezet en ingericht hebben, zal ik als administratiekantoor de boekhouding en administratie voor je voeren.Hierin zit het grote voordeel van werken met een gekoppeld systeem. Doordat verkopen automatisch gekoppeld en verwerkt worden heb ik minder tijd nodig om je administratie te verwerken en kan ik een scherp tarief aanbieden.

De meeste winkeliers en restaurants zullen in het vaste tarief van € 135,- per maand vallen. Als je veel inkopen bij verschillende leveranciers hebt, zal dit tarief hoger kunnen uitvallen.
Klik hier voor meer informatie over tarieven.

Aan de slag?

Ben je een retailer, winkelier of horecaondernemer en wil je met één van bovenstaande leveranciers en hun systemen aan de slag? Neem dan gerust vrijblijvend contact met mij op. Ik beantwoord graag al je vragen of plan een afspraak met je in om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken. Uiteraard is het ook mogelijk met andere kassasystemen dan hierboven genoemd te gaan werken. Er zijn namelijk tientallen bedrijven die allen ongeveer hetzelfde aanbieden.
Klik hier om contact met mij op te nemen!

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-58062036-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');